Tuesday, June 5, 2012

Dulu dan Sekarang

DULU    

"Elly, aku peliklah dengan kau ni. Aku tengok kau ni bolehlah tahan. Tapi kenapa kau boleh pilih Epit (Khairul Afiq) tu? Dah lah tak handsome. Gemok. Baik kau dengan *** dulu. Rupa ada. Dengan Epit tu apa yang kau dapat?".  

SEKARANG

"Lama kau dengan Epit ae? Sweet gile korang. Untunglah dapat Epit tu. Macam2 dia bagi dekat kau. Apa kau nak semua kau dapat. Semua dia bagi. Bawak kau jalan2. Pakwe aku tak pernah bagi aku macam tu. Best gile kau dapat Epit".       

JAWAPAN AKU

Bagi aku, handsome ke tidak tu bukan kunci untuk bahagia. Kalau dia tak handsome, tak semestinya dia tak boleh buat kita bahagia. Rupa paras tak penting. Aku mahukan cinta, bukan lelaki. Aku dengan *** tu kisah lama. Aku pun nak lupakan semua tentang dia. Aku nak mulakan hidup baru dengan cinta baru aku. Apa yang aku dapat dari Epit? aku dapat kebahagiaan. Aku dapat rasa diri aku dihargai. Aku dapat rasa diri aku disayangi, dicintai. Mungkin bagi korang dia tak handsome. Tapi bagi aku, dia cukup sempurna. Aku mencintai dia dengan sepenuh hati aku. Seikhlasnya. Bukan sebab duit. Dia jaga aku lebih dari dia jaga diri dia. Dia faham kemahuan aku tanpa aku perlukan terangkan pada dia. Dia selalu ingat aku bila dia buat sesuatu. Dia selalu ada dengan aku bila aku perlukan dia. Kalau korang tanya kenapa aku pilih dia, jawapan aku adalah kerana CINTA. Ya, aku perlukan cinta dalam hidup aku sebab tu aku pilih dia kerana AKU CINTAKAN DIA. 


XOXO,

ELLY                   

No comments:

Post a Comment